دنیای قشنگ کودکی

ترسیمی از دنیای کودکان

دنیای قشنگ کودکی

ترسیمی از دنیای کودکان

چرا کودکان با قصه های صوتی بیشتر ارتباط می گیرند؟

قصه های صوتی کودکانه دارای ویژگی هایی هستند که جذابیت آن ها را برای کودکان بیشتر کرده است. یکی از مهم ترین ویژگی هایی که باعث شده است تا کودکان شنیدن قصه های صوتی را به خصوص در هنگام شب به سایر فرمت های قصه های کودکانه ترجیه می دهند، این است که با گوش دادن به آن می توانند چشمان خود را ببندند و بدون درگیر کردن حواس اضافی، با آرامش ماجرای قصه را دنبال کنند.

قصه های صوتی همراه با یک موزیک متن آرامش بخش برای کودکان پخش می شوند. در قصه های صوتی کودکانه با بهره گیری از امکاناتی مانند راوی، صداهای مختلف و تجهیزات سخت افزاری مانند میکروفون و موزیک های متناسب با جریان داستان، قصه های کودکانه با کیفیت و جذابیت بیشتری برای بچه ها روایت می شوند.

دقت در ضبط بی نقص قصه های کودکانه به صورت قصه صوتی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ از کیفیت فایل صوتی گرفته تا صدای راوی و صدای شخصیت های قصه، همگی باید با ظرافت و متناسب با سلیقه کودکان باشند تا جذابیت قصه برای مخاطب بالا رفته و با توجه بیشتری قصه را دنبال کنند.

قصه های صوتی جذابتر از نسخه متنی

اگرچه کتاب داستان های کودکانه همراه با تصاویر برای بچه ها تدوین می شوند، اما جذابیت قصه های صوتی برای کودکان بیشتر است. البته همراهی قصه صوتی با تصاویر یک کتاب داستان، جذابیت بیشتری نسبت به قصه های صوتی برای کودکان دارد. اما معمولا در زمان شب کودکان دوست دارند در آغوش والدین به شنیدن قصه ها بپردازند و قصه های صوتی بهترین انتخاب برای خواب کودکان هستند.

از طرفی استفاده از قصه های صوتی، کار والدین برای قصه خوانی را راحت تر کرده و در زمان آن ها صرفه جویی می کند. والدین و نگهداران کودک حتی زمانی که خسته هستند یا کارهای دیگری دارند، می توانند قصه صوتی را برای کودک خود پخش کرده و به کارهای خود بپردازند.

نسخه صوتی قصه های معروف

قصه های کودکانه معروفی مانند شنگول و منگول، شنل قرمزی، کدو قلقله زن  و غیره برای کودکان از جذابیت زیادی برخوردارند. این قصه ها نسل های زیادی را با خود درگیر کرده و تقریبا می توان گفت که برای همگان جذاب بوده اند.

بسیاری از علاقمندان به قصه های معروف، به عنوان یک نوستالژی دوست دارند که نسخه های متن اصلی کتاب داستان و یا نسخه های صوتی را به یادگار داشته باشند. هم چنین قصه صوتی داستان های معروف برای کودکان نیز از جذابیت زیادی برخوردار است. برای شنیدن قصه های صوتی جذاب و جدید شما را به وبسایت وولک دعوت میکنم. در این وبسایت کودکان و والدین می توانند به دنیایی بیکران از قصه ها و سرگرمی های کودکانه دسترسی داشته باشند.

منبع: مدیوم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد