دنیای قشنگ کودکی

ترسیمی از دنیای کودکان

دنیای قشنگ کودکی

ترسیمی از دنیای کودکان

شعر حسنی نگو بلا بگو

 

صدا یکی از عوامل تاثیر گذار در رشد ذهنی کودک است و ایجاد صدا ، آواز ، ترانه یا حتی صداهای گوش خراش، ذهن کودک را به خود مشغول می کند . در این مقاله ما می خواهیم به جنبه مثبت صدا یعنی موسیقی و ترانه کودکانه شاد بپردازیم و تاثیرات یک آهنگ کودکانه را بر ذهن کودک بررسی کنیم . بسیاری از آموزه هایی که از کودکی به یادگار داریم بدون توجه به معنی آن ها تنها به دلیل ریتم و آهنگ کودکانه ای که داشته اند در ذهن ما باقی مانده اند و به همین دلیل همچنان ان ها را به یاد داریم . مثلا یادگیری الفبا با کلیپ آهنگ کودکانه که از کودکی والدینمان به ما آموزش داده اند هیچگاه از ذهنمان پاک نمی شود.

شاید فکر کنید که خواندن یا شنیدن شعر کودکانه صوتی تاثیری روی پرورش و تقویت ذهن کودکان شما ندارد؛ اما باید بگویم که سخت در اشتباهید. یک شعر کودکانه کوتاه و خوش آهنگ و ریتم را برای کودک بخوانید؛ حتی چند بار در طول روز زمزمه وار آن را با خود تکرار کنید، احتمالا بعد از چند ساعت یا چند روز کودک شما، با خود یا جلوی آینه آن شعر کوتا کودکانه را با خود تکرار می کند و می خواند. حال فکر کنید اگر همین متن شعر کودکانه ساده، با ملودی و ریتم آهگ کودکانه همراه باشد، چقدر درصد تاثر گذاری بالاتری خواهد داشت.

هم چنین شنیدن شعر کودکانه فارسی به کودکان در روان خوانی کودکان تاثیر مثبتی دارد. اولین چیزی که کودکان شما هنگام شنیدن شعر کوتاه کودکانه فرا می گیرند و به آن دقت می کنند قافیه های متن شعر کودکانه صوتی است. در بعضی موارد کودکان هنگام شنیدن شعر کودکانه زیبا تلاش می کنند تا متن شعر کودکانه را به خاطر بسپارند و این امر باعث می شود تا قدرت حافظه فرزند شما نیز از این راه تقویت شود و خود آن ها شروع به خواندن شعر های کودکانه کنند.

هر نسل از زندگی، شعر ها و ترانه شاد کودکانه  و جذاب خودش را گذرانده است و هر شعر کودکانه هم نوستالژی شیرینی از انبوه خاطرات کودکی با خود به همراه دارد. قطعا نسل پدر و مادر ها یا خواهر و برادر های هر کداممان، شعر کودکانه فارسی و خاص خود را تجربه کرده است و گاها بعضی از شعر های کودکانه جذاب و خوش آهنگ از نسلی به نسل دیگر منتقل شده اند. مانند شعر حسنی نگو بلا بگو.

انتخاب مناسب سایت کودک شانس شما برای شکستن قوانین هنگام ورود به شبکه است ، بنابراین یک طرح بدون ساختار را انتخاب کنید که دارای نقاط کانونی زیادی در سراسر صفحه و بالا و پایین صفحه باشد در اصل چیزهای زیادی برای توجه به کودکان داشته باشید تا چشم و مغز کودک را مشغول نگه دارند. انتخاب یک سایت کودک با عمق بصری باعث می شود که دنیای روی صفحه نمایش واقعی تر به نظر برسد و احساس واقعی تری برای کودک داشته باشد و کودکان با ظاهر یک سایت معمولی بیشتر آشنا می شوند سایه ها ، جلوه های برجسته ، شیب ها و طرح های سه بعدی برای شکل دادن به یک دید واقع بینانه تر استفاده می شود. سایت وولک با آدرس اینترنتی voolak.com انتخابی ایده آل برای کودکان شما به شمار می رود.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد