دنیای قشنگ کودکی

ترسیمی از دنیای کودکان

دنیای قشنگ کودکی

ترسیمی از دنیای کودکان

نقاشی روز پدر

 

در زمان کشیدن یک نقاشی کودکانه توسط بچه ها، چیزی که دیده میشود یک کودک است در حال کشیدن نقاشی ساده ، که احتمالا از نظر تکنیکی خطا های زیادی دارد. اما چیزی که دیده نمیشود فعالیت شدید مغز اوست که در حال تحلیل و تبادل اطلاعات و یادگیری است. ثمره فعالیت آموزش نقاشی کودکانه، تقویت ارتباط مغز و دست، رشد خلاقیت، تقویت حافظه دیداری، افزایش تمرکز و حوصله و …. میباشد. بنابراین تشویق کودکان به کشیدن نقاشی یک توصیه بسیار مهم است. با تغییر نگاه والدین از یک نقاشی ساده کودکان به یک فعالیت مهم و آموزنده، تمامی نقاشی های کودکانه فرزندان یک نقاشی زیبا بوده و شایسته تشویق هستندعکس نقاشی کودکان را به دیوار بزنید و مانند یک اثر هنری به آن نگاه کنید. در ادامه به طور جزئی تر به تاثیرات نقاشی های کودکانه خواهیم پرداخت.

کودکان با تمرکز بر خطوط و کشیدن نقاشی کودکانه ساده و آسان علاوه بر کشیدن نقاشی جدید و قشنگ، برای آینده و ورود به مدرسه و تمرکز بر خواندن و نوشتن نیز تمرین می کنند. تمرکز بیشتر روی نقاشی کودکانه زیبا به بلوغ بهتر فرزند شما نیز کمک می کند زیرا کشیدن یک نقاشی کودکانه ساده و رسیدن به نتیجه در آن باعث رشد فکری او می گردد.
دقت به اتفاقاتی که در فیلم نقاشی کودکانه یا حتی عکس نقاشی می افتد و تلاش برای اجرای آن ها روی کاغذ، تمرکز ذهنی کودکان را به طور قابل توجهی تقویت می کند.

نقاشی کودکانه ساده و آسان باعث می شود فرزند شما علاوه بر مهارت های تمرکزی و حل مسائل، بتواند به راحتی چشم و دست خود را باهم همراه کنند و با دیدن یک تصویر به ذهن خود دستور دهند تا آن نقاشی ساده و آسان را با دست بکشد. در این مورد آموزش نقاشی کودکانه به بچه ها از طریق فیلم نقاشی و ویدیوهای آموزش نقاشی نیز تاثیر زیادی دارد؛ چراکه از این طریق کودک می تواند ترتیب مراحل نقاشی کودکانه را نیز از طریق ویدیو دنبال کند و تمرینی برای هماهنگی اعضای بدن خود داشته باشد. فیلم های آموزشی برای نقاشی های مناسبتیی همانند نقاشی روز پدر نیز در سایت های مختلف وجود دارند که می توانید برای کودکان خود از آنها استفاده کنید.

کودک با کشیدن نقاشی جدید آسان مانند نقاشی خانه، می تواند به نوعی خود را به شما ثابت کند و تخیلاتی که در نقاشی جدید قشنگ خود به نمایش گذاشته را به شما نشان دهد. کشیدن نقاشی های کودکانه زیبا برای کودکان به آن ها حس اعتماد به نفس می دهد و ایجاد انگیزه می کند و تایید شما باعث می شود این انگیزه و اعتماد به نفس در او افزایش یابد. تشویق یک نقاشی زیبا از کودک به معنای پذیرفتن توانایی و کمک به خودباوری اوست.

 

 

شعر حسنی نگو بلا بگو

 

صدا یکی از عوامل تاثیر گذار در رشد ذهنی کودک است و ایجاد صدا ، آواز ، ترانه یا حتی صداهای گوش خراش، ذهن کودک را به خود مشغول می کند . در این مقاله ما می خواهیم به جنبه مثبت صدا یعنی موسیقی و ترانه کودکانه شاد بپردازیم و تاثیرات یک آهنگ کودکانه را بر ذهن کودک بررسی کنیم . بسیاری از آموزه هایی که از کودکی به یادگار داریم بدون توجه به معنی آن ها تنها به دلیل ریتم و آهنگ کودکانه ای که داشته اند در ذهن ما باقی مانده اند و به همین دلیل همچنان ان ها را به یاد داریم . مثلا یادگیری الفبا با کلیپ آهنگ کودکانه که از کودکی والدینمان به ما آموزش داده اند هیچگاه از ذهنمان پاک نمی شود.

شاید فکر کنید که خواندن یا شنیدن شعر کودکانه صوتی تاثیری روی پرورش و تقویت ذهن کودکان شما ندارد؛ اما باید بگویم که سخت در اشتباهید. یک شعر کودکانه کوتاه و خوش آهنگ و ریتم را برای کودک بخوانید؛ حتی چند بار در طول روز زمزمه وار آن را با خود تکرار کنید، احتمالا بعد از چند ساعت یا چند روز کودک شما، با خود یا جلوی آینه آن شعر کوتا کودکانه را با خود تکرار می کند و می خواند. حال فکر کنید اگر همین متن شعر کودکانه ساده، با ملودی و ریتم آهگ کودکانه همراه باشد، چقدر درصد تاثر گذاری بالاتری خواهد داشت.

هم چنین شنیدن شعر کودکانه فارسی به کودکان در روان خوانی کودکان تاثیر مثبتی دارد. اولین چیزی که کودکان شما هنگام شنیدن شعر کوتاه کودکانه فرا می گیرند و به آن دقت می کنند قافیه های متن شعر کودکانه صوتی است. در بعضی موارد کودکان هنگام شنیدن شعر کودکانه زیبا تلاش می کنند تا متن شعر کودکانه را به خاطر بسپارند و این امر باعث می شود تا قدرت حافظه فرزند شما نیز از این راه تقویت شود و خود آن ها شروع به خواندن شعر های کودکانه کنند.

هر نسل از زندگی، شعر ها و ترانه شاد کودکانه  و جذاب خودش را گذرانده است و هر شعر کودکانه هم نوستالژی شیرینی از انبوه خاطرات کودکی با خود به همراه دارد. قطعا نسل پدر و مادر ها یا خواهر و برادر های هر کداممان، شعر کودکانه فارسی و خاص خود را تجربه کرده است و گاها بعضی از شعر های کودکانه جذاب و خوش آهنگ از نسلی به نسل دیگر منتقل شده اند. مانند شعر حسنی نگو بلا بگو.

انتخاب مناسب سایت کودک شانس شما برای شکستن قوانین هنگام ورود به شبکه است ، بنابراین یک طرح بدون ساختار را انتخاب کنید که دارای نقاط کانونی زیادی در سراسر صفحه و بالا و پایین صفحه باشد در اصل چیزهای زیادی برای توجه به کودکان داشته باشید تا چشم و مغز کودک را مشغول نگه دارند. انتخاب یک سایت کودک با عمق بصری باعث می شود که دنیای روی صفحه نمایش واقعی تر به نظر برسد و احساس واقعی تری برای کودک داشته باشد و کودکان با ظاهر یک سایت معمولی بیشتر آشنا می شوند سایه ها ، جلوه های برجسته ، شیب ها و طرح های سه بعدی برای شکل دادن به یک دید واقع بینانه تر استفاده می شود. سایت وولک با آدرس اینترنتی voolak.com انتخابی ایده آل برای کودکان شما به شمار می رود.

 

 

قصه خرگوش کوچولو

 

برای این که جذابیت قصه های خواب آور صوتی برای کودکان بیشتر شود، می توان قصه های کودکانه صوتی را در اختیار بچه ها قرارداد تا بتوانند با سهولت بیشتر به قصه کودکانه شاد گوش کنند و از آن ها خواست که در حد چند جمله کوتاه پس از شنیدن قصه صوتی کودکانه خلاصه آن را بیان کنند. نکتۀ دیگری که باید به آن توجه کرد این است که استفاده از داستان کودکانه راه تعامل بزرگسالان با کودکان را هموار می‌کند، و در عین افزایش قدرت تفکر، آن‌ها را با رفتار‌ها و مسائل اجتماعی آشنا می‌سازد.

روایت داستان کودکانه فارسی برای کودکان در هر زمان از شبانه روز برای آن ها مفید و سرشار از آموزش های مثبت است؛ این که بعد از قصه کودکانه کوتاه از کودک بخواهید نتیجه و برداشت خود از آن داستان کوتاه کودکانه را برای شما بیان کند یا این که خودتان از آن قصه جدید ، یک نتیجه گیری را برای بچه ها تعریف کنید؛ با این کار می توانید فکر خود را به کودکتان نزدیک کرده و قوه ی تشخیص و حل مسئله را در او تقویت کنید.

قصه های خواب آور صوتی برای کودکان همیشه جذاب بوده است؛ قصه کودکانه همیشه یکی از جذاب ترین سرگرمی ها برای بچه ها بوده است با قصه بچه ها هم سرگرم می شوند و هم آموزش می بینند؛ قصه شب صوتی کودک بهترین ابزار برای سرگرمی و آموزش دادن کودکان بصورت همزمان است. برای اینکه قصه های خواب آور صوتی برای کودکان جذاب تر باشد، می توانید از فرمت هایی مانند قصه صوتی و تصویری برای قصه گفتن استفاده کنید. قصه صوتی کاملا می تواند کودکان را به خود جذب کند و موضوعات پیچیده را برای آن ها توضیح دهد؛ قصه صوتی کودک باید مشخصات مهمی داشته باشد:

محتوای قصه صوتی کودکانه باید برای سن آن ها مناسب باشد.

موضوع داستان کودکانه صوتی باید به گونه ای جذاب باشد.

از نظر زمانی بهتر است که قصه صوتی کودکانه نهایتا 10 تا 15 دقیقه باشد؛ زیاد در صورتی که قصه صوتی کودکتان طولانی تر باشد، امکان دارد کودک خسته شود.

تعداد شخصیت های قصه کودکانه صوتی جدید بگونه ای باشد که کودک بتواند با آن ها ارتباط برقرار نماید؛ کاراکتر های داستان کودکانه جدید مانند قصه خرگوش کوچولو که برای کودک خود تعریف می کنید، نه خیلی زیاد باشد که که او را گیج کند و نتواند آن ها را از هم تفکیک کند و نه به صورت مونولوگی باشد که او را کسل کرده و حوصله اش را سر می برد.

سایت مناسب برای کودکان ، در مقایسه با سایت بزرگسالان کاملا متفاوت است بر خلاف افراد بزرگسال ، کودکان به دنبال اطلاعات در یک سایت نیستند. معمولا کودکان به دنبال تفریح ​​و یادگیری هستند از جمله می توان به تعامل ، سرگرمی و آموزش  مانند بازی ، فیلم ، معما ، داستان و یا رنگ آمیزی اشاره نمود چگونه می توانید برای کودکان که دائماً به دنبال سرگرمی و رضایت فوری از آن هستند ، سایت مناسب آنها را پیداکنید؟ عملکرد ظریف و پالت رنگی محدود را در یک سایت فراموش کنید  اکنون زمان بزرگ شدن ، روشن تر شدن و جسورانه تر شدن است معمولا کودکان به سایت هایی که دارای اسباب بازی یا بازی های مختلف هستند بیشتر روی می آورند زیرا اینگونه سایت ها مانند سایت وولک می تواند توجه آنها را به خود جلب کرده و آنها را در این سایت کودک به مدت طولانی نگه دارد .

 

 

قصه صوتی کودکانه حیوانات

 

یکی از مهمترین وظایف قصه صوتی کودکانه ، سرگرمی و بازی است. بعضی از آثار ادبی کودکان هیچ پیام اجتماعی مشخصی ندارند ولی به خوبی می توانند بر ذهن کودک تأثیر عاطفی بگذارند و او را سرگرم می‌کنند؛ یعنی ذهنیتی شاد و مفرح برای کودک ایجاد می‌کنند تا از واقعیتی که شاید برای او غمناک باشد، جدا بشود و برای لحظه‌ای در درون دنیایی سیر کند که آن دنیا بتواند او را از آن بار یا فشاری که بر او وارد می‌شود، آزاد کند. در این حالت با نقش سرگرم‌کنندگی داستان کودکانه صوتی روبرو هستیم.

برای ساده تر درک کردن این موضوع کودکی را تصور کنید که در میانه جدال های والدینش گیر افتاده است، هر روز شاهد جر و بحث هایی است که مشخص نمی کند در نهایت منجر به جدایی والدین از هم می شود یا خیر؛ هنر گوش دادن به داستان کودکانه صوتی در این برهه این است که بتواند کودک را از تشنج های روزمره ای که دارد در خانواده تجربه می کند، دور کند. دلیل استفاده از قصه صوتی کودکانه این است که متاسفانه ممکن است والدین فرصت وقت گذاشتن و حتی خواندن داستان کودکانه کوتاه را هم برای فرزند خود نداشته باشند. در این جا حتی 10 دقیقه آزاد گذاشتن ذهن کودک با این سرگرمی های ساده، می تواند لحظات و خاطرات خوشی را در ذهن او ثبت کند.

داستان صوتی کودکانه وظیفه افزایش کارکرد تخیل و خیال پردازی نیز برای بچه ها دارد. با کمک داستان کودکانه همانند قصه کودکانه حیوانات ، کودک می تواند مجموعه تخیلات خود را گسترش دهد؛ این گسترش و توسعه باعث می شود تا کودک از قدرت و نیروی ذهنی خود بیشتر استفاده کند. گسترش قوه تخیل در کودکان با استفاده از قصه صوتی کودکانه به اندازه ای مهم است که در کشور های توسعه یافته و در حال توسعه سرمایه گذاری های وسیعی برای افزایش قدرت تخیل کودکان انجام می دهند. افزایش تولید محتوا در بخش قصه های کودکانه در کشور ها و زبان های مختلف در سراسر دنیا، نشان می دهد که تربیت های غیر مستقیم و تاثیرات هر قصه کودکانه صوتی جدید بر کودکان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

رنگ های روشن به راحتی توجه کودک را برای مدت طولانی به خود جلب می کنند اگرچه انتخاب رنگ یک عامل اصلی در هر نوع سایتی  است ، اما  این امر به ویژه در هنگام انتخاب  یک سایت برای کودکان صادق است ، زیرا رنگ ها تأثیر زیادی بر ذهن کودکان می گذارند  گزینه های رنگی و ترکیبی که احتمالاً هنگام انتخاب یک سایت معمولی رد می شوند ، ممکن است در انتخاب یک سایت برای کودکان مورد استقبال قرار گیرد هنگام انتخاب سایت کودک مانند سایت وولک، بیشتر از رنگ های واضح و پر جنب و جوش برای جلب توجه کودکان استفاده کنید رنگ های اولیه و ثانویه  قرمز ، آبی ، زرد ، سبز ، بنفش و نارنجی همه رنگ های شاد هستند و گزینه های محبوب و طرح های رنگی می توانند شامل همه آنها به علاوه بیشتر نیز باشد از رنگ های پاستیل یا ترکیب با رنگ های اشباع نیز می توانید در انتخاب خود استفاده نمایید زیرا توجه همه کودکان بیشتر به رنگ ها جلب خواهد شد.

 

 

قصه های خواب آور صوتی برای کودکان


 

کودکان تا سن 6 یا 7 سالگی تمام انرژی خود را بر بازی و سرگرمی متمرکز می کنند ضمن اینکه این سنین مهمترین سن برای آموزش نکات مهم و کلیدی به کودکان است. با قصه کودکانه کوتاه می توان هم کودکان را آموزش داد و هم آن ها را سرگرم کرد؛ بنابراین هر چه فرمت قصه برای کودکان جذاب تر باشد، می توان بهتر کودک را جذب کرد و انتقال مطلب را انجام داد. قصه صوتی و تصویری می تواند فرمت بسیار مناسبی برای جذب کودک باشد. قصه صوتی کودک می تواند مانند یک فیلم یا نمایش کودک را سرگرم می کند و در ضمن مطالب مهم را به کودک آموزش می دهد.

بسیار مهم است که موضوع قصه شبی که برای فرزندتان انتخاب می کنید، چیست اگر موضوع قصه های خواب آور صوتی برای کودکان مناسب نباشد، می تواند برای کودک اثرات منفی به همراه داشته باشد.

محتوای داستان کوتاه کودکانه اگر طوری باشد که ذهنیت منفی در مورد موضوعی برای کودک ایجاد کند، برطرف کردن آن در آینده بسیار سخت خواهد بود؛ پس بسیار مهم است که موضوع قصه صوتی کودکانه طوری انتخاب شود که بتواند اثر مثبت بر ذهن کودک بگذارد؛ یعنی آن داستان کودکانه فارسی مفاهیمی مانند خشونت، ترس و وحشت را در ذهن کودک ایجاد نکرده و بتواند مفاهیمی مانند شجاعت، مهربانی و … در ذهن کودک ایجاد کند.

شما می توانید از طریق خواندن یا پخش کردن قصه کودکانه شب صوتی و داستان کودکانه مانند قصه شنگول و منگول و حبه انگور ، مهارت های مهم در زندگی مثل نحوه درست غذاخوردن، بازی کردن، دوست شدن، مراقبت از خود و مواردی از این دست را در قالب قصه، به کودکان آموزش دهید.

با آموزش غیر مستقیم به کودکان از طریق داستان کوتاه کودکانه ، حتی می توانید موضوعاتی که کودک شما علاقه چندانی به آن ها ندارد را هم برای او شبیه سازی و بازگو کنید و با قصه های خواب آور صوتی برای کودکان آموزش های صحیح و مهم را به آن ها منتقل کنید.

کافی است که شوق خواندن یا شنیدن قصه را در کودک خود تقویت کنید تا راهکار مناسبی برای نفوذ و انتقال مطالب مهمی که در نظر دارید به کودک خود بیاموزید؛ بیابید حتی مطالبی که کودکان در بعضی موارد به آن علاقه ای ندارند، مانند خوابیدن، غذا خوردن، حمام رفتن یا هر موضوع دیگری که آموزش آن برای کودک شما مهم است. همه این آموزش ها را می توانید از طریق قصه کودکانه صوتی و تصویری به او منتقل نمایید.

ما در وولک هر هفته دو قصه کودکانه صوتی و تصویری جدید برای شما در سایت با آدرس اینترنتی https://www.voolak.com قرار می دهیم تا بتوانید از قصه های جدید و متنوع ما برای سرگرم کردن و رشد و تربیت کودک دلبندتان استفاده کنید؛ شا عزیزان هم چنین در اپلیکیشن وولک هم می توانید با ما همراه باشید.

اپلیکیشن وولک هرروز قصه های جدیدی برای کودکان شما با خود به همراه دارد، قصه جدید آموزنده از کلیله و دمنه، مثنوی و معنوی و گلستان سعدی و سایر کتاب های کهن و آموزنده از تاریخ کشور عزیزمان، قصه های سریالی وولک، و کلی قصه صوتی و تصویری آموزنده و مفید برای کودکان را به راحتی می توانید در اپلیکیشن وولک، به آن ها دسترسی داشته باشید. پس مرتبا به اپلیکیشن و سایت وولک سر بزنید تا از محتواهای جدید ما در وولک باخبر باشید.