دنیای قشنگ کودکی

ترسیمی از دنیای کودکان

دنیای قشنگ کودکی

ترسیمی از دنیای کودکان

کاردستی جامدادی

 

یکی از سرگرمی های کودکان ساخت کاردستی است . آنان تقریبا از دوسالگی با ابزار مختلف مثل کاغذ ، مقوا ، چسب و قیچی شروع به ساخت کاردستی زیبا می کنند . گاهی این کاردستی جدید را از فیلم آموزش کاردستی یاد می گیرند و گاهی از خلاقیت خود برای ساخت کاردستی آسان در خانه بهره می گیرند و درست کردن کاردستی برای آنان لذت بسیاری دارد و به نوعی با ساخت کاردستی ، خود را به دیگران ثابت می کنند و در ذهن خود می گویند من هم می توانم.

کودکان برای داشتن سرگرمی نیز به سراغ کاغذ و قیچی می روند و بریدن کاغذ یا دادن شکل به آن برای کودکان جذابیت بسیاری به همراه دارد. بعضی وقت ها در مهد کودک یا مدرسه از آن ها کاردستی های مختلفی خواسته می شود و شما برای کمک به ساخت کاردستی با کاغذ برای کودکان نیاز به آموزش کاردستی دارید. ساخت کاردستی جدید ، استفاده از ابزار را به کودکان می آموزد و کودک با خلاقیت خود و با سرهم کردن وسایل مختلف، یک کاردستی آسان در خانه می سازد. یک کاردستی ساده و آسان ، مانند اریگامی که تنها با تا کردن کاغذ انجام می شود برای کودکانی که به تازگی می خواهند درست کردن کاردستی با کاغذ ها را آغاز کنند، مناسب است.

کاردستی خلاقانه جدید که فرزند شما با استفاده از آموزش ها و یا فیلم کاردستی می سازد نشان از رشد او دارد و شما باید او را در این راه همراهی و تشویق کنید تا کاردستی ساده کودکانه او به یک کاردستی خلاقانه تبدیل شود .درست کردن کاردستی با کاغذ برای کودکان فرصتی است برای ایجاد هر آن چه که کودک برای تشویق و نوآوری می خواهد.

توانایی فکر کردن و قدرت حل مسئله و مشکلاتی که کودک در لحظه ساخت کاردستی با آن ها مواجه می شود، و یافتن راه حل برای هر یک از این مشکلات، خلاقیت کودک را تحریک و تقویت می کند.

رویارویی با مشکلات و یافتن راه حل برای آن ها، در مسیر ساخت یک کاردستی ساده مانند کاردستی جامدادی، می تواند قدرت تصمیم گیری کودک شما را نیز تقویت کند. کودک در این مسیر پر فراز و نشیب، با چالش های زیادی رو به رو است؛ حل این چالش ها، تصمیم گیری موثر و صحیح را به کودکان شما می آموزد. عادت به تصمیم گیری در لحظه و تحریک قدرت تصمیم گیری در کودکان با ساخت کاردستی آسان در خانه، منجر به تقویت قدرت حل مسئله و در نهایت افزایش خلاقیت در کودک می شود.

ما در وولک هر هفته دو قصه کودکانه صوتی و تصویری جدید برای شما در سایت با آدرس اینترنتی https://www.voolak.com  قرار می دهیم تا بتوانید از قصه های جدید و متنوع ما برای سرگرم کردن و رشد و تربیت کودک دلبندتان استفاده کنید؛ شا عزیزان هم چنین در اپلیکیشن وولک هم می توانید با ما همراه باشید.

اپلیکیشن وولک هرروز قصه های جدیدی برای کودکان شما با خود به همراه دارد، قصه جدید آموزنده از کلیله و دمنه، مثنوی و معنوی و گلستان سعدی و سایر کتاب های کهن و آموزنده از تاریخ کشور عزیزمان، قصه های سریالی وولک، و کلی قصه صوتی و تصویری آموزنده و مفید برای کودکان را به راحتی می توانید در اپلیکیشن وولک، به آن ها دسترسی داشته باشید. پس مرتبا به اپلیکیشن و سایت وولک سر بزنید تا از محتواهای جدید ما در وولک باخبر باشید.

 

 

 

 

نقاشی ساده و زیبا

 

فرزندان شما به وسیله کشیدن نقاشی با خود و جهان بیشتر آشنا می شوندآموزش نقاشی کودکان، خودشناسی و خودآگاهی آن ها را بالا می برد؛ بنابراین در رفتار و شخصیت آن ها تاثیرگذار خواهد بود. آموزش نقاشی و نقاشی کردن امری است که بیشتر از آن چه که فکرش را کنید بر روی خلق و خو و اخلاقیات، رفتار و شخصیت کودک شما تاثیرگذار است. می توان با استفاده از فیلم آموزش نقاشی و فیلم نقاشی کشیدن و یا عکس نقاشی، به کودکان خود از سن کم دانش منتقل کنید. آموزش نقاشی ساده و زیبا یک سرگرمی سالم و لذت بخش برای کودک شما است.

راه های زیادی است که والدین می توانند به وسیله آن ها به آموزش نقاشی و آموزش نقاشی ساده و زیبا به کودکان خود بپردازند. کودکان معمولا بعد از یک سالگی شروع به کشیدن نقاشی می کنند؛ یعنی از یک سالگی به بعد والدین می توانند برای آموزش نقاشی برای کودکان خود اقدام کنند. یکی از راه های آموزش نقاشی به کودکان استفاده از فیلم آموزش نقاشی کودکان است. فرزندان شما می توانند با استفاده از فیلم نقاشی ساده و آسان به راحتی یک نقاشی قشنگ بکشند؛ البته این که کودک شما از تصورات خود نیز نقاشی بکشد به تشکیل هر چه بهتر شخصیت کودک شما کمک خواهد کرد. او برای یافتن ایده نقاشی زیبا خود شروع به تفکر پیرامون علایق و یافته های خود خواهد کر بنابراین سعی نکنید همیشه یک الگوی خاص را به فرزند خود یاد دهید و به آموزش نقاشی بپردازید.

نقاشی کشیدن کودکان شما از عکس نقاشی ساده و زیبا مانند نقاشی بهار و نقاشی زمستان، از تخیلات و تصویرسازی های ذهن خود کودکان شما باعث شکوفایی های استعداد فرزند شما می شود. او با خلق یک اثر هنری به توانایی خود ایمان میاورد و همسن رشد اعتماد به نفس در خلال کشیدن نقاشی کودکانه به رشد استعداد های دیگر او نیز کمک خواهد کرد.

کشیدن نقاشی قدرت تمرکز کودک شما را افزایش می دهد به خصوص اگر کودک شما تلاش کند تا از روی یک طرح برای نقاشی، نقاشی بکشد. نقاشی کشیدن از روی عکس نقاشی ساده و عکس نقاشی زیبا باعث می شود تا قدرت تمرکز و دقت به جزئیات و موارد کوچک در فرزند شما تقویت شود.

بسیاری از کارشناسان و روانشناسان معتقدند که زمانی که کودک شما از روی عکس نقاشی ساده یا طرح ساده نقاشی شروع به کشیدن نقاشی کودکانه زیبا می کنند، می توان اطلاعات زیادی درباره ی سلامت روانی و ویژگی های شخصیتی کودک شما به دست آورد و معتقدند نقاشی کشیدن کودکان به خصوص از روی طرح ساده برای نقاشی احساسات و خلاقیت کودکان شما را تقویت می کند.

 

 

نقاشی باب اسفنجی

 

کودک با کشیدن نقاشی های جدید خلاقیت خود را شکوفا می کند. کودک با کشیدن نقاشی جدید قشنگ، احساسات خود را به شما بیان می کند. در واقع والدین با دیدن نقاشی کودکانه زیبا و ساده می توانند از احساسات و افکار کودک خود با خبر شوند و حتی یا آموزش نقاشی به پرورش و یا بررسی و توجه به آن کمک کنند. روانشناسان کودک و یا مربیان آموزش نقاشی کودکان میتوانند از روی طرح نقاشی کودکان تحلیلی نزدیک به واقعیت از روحیات کودک داشته باشند. و یا حتی نقاط قوت و یا ضعف روحیه او را شناسایی و تا حدودی به وسیله نقاشی کودکانه تقویت و یا حل کنند.

با گذر زمان، زمانی که کودک شما بیشتر و بیشتر به نقاشی کردن علاقمند شد، می توانید نکات آموزنده را در این سرگرمی بگنجانید و از سنین کم کودک خود را به وسیله آموزش نقاشی برای رفتن به مدرسه آماده کنید. به عنوان مثال کودکان می توانند از سن بسیار کم به وسیله کشیدن نقاشی های کودکانه از روی تعدادی طرح ساده برای نقاشی با رنگ ها و اشکال هندسی متفاوت آشنا شوند. البته همانطور که گفته شد منظور از آموزش در نقاشی کودکان استفاده کپی از عکس نقاشی نیست و حتی در خلال آموزش نقاشی کودکانه جدید نیز عنصر خلاقیت میتواند حفظ شود.

راه های زیادی است که والدین می توانند به وسیله آن ها به آموزش نقاشی و آموزش نقاشی ساده و زیبا به کودکان خود بپردازند. کودکان معمولا بعد از یک سالگی شروع به کشیدن نقاشی می کنند؛ یعنی از یک سالگی به بعد والدین می توانند برای آموزش نقاشی برای کودکان خود اقدام کنند. یکی از راه های آموزش نقاشی به کودکان استفاده از فیلم آموزش نقاشی کودکان یا کشیدن نقاشی کاراکترهای کارتونی همانند نقاشی باب اسفنجی است که در میان کودکان از محبوبیت زیادی برخوردار می باشد. فرزندان شما می توانند با استفاده از فیلم نقاشی ساده و آسان به راحتی یک نقاشی قشنگ بکشند؛ البته این که کودک شما از تصورات خود نیز نقاشی بکشد به تشکیل هر چه بهتر شخصیت کودک شما کمک خواهد کرد. او برای یافتن ایده نقاشی زیبا خود شروع به تفکر پیرامون علایق و یافته های خود خواهد کر بنابراین سعی نکنید همیشه یک الگوی خاص را به فرزند خود یاد دهید و به آموزش نقاشی بپردازید.

سایت وولک با آدرس اینترنتی https://www.voolak.com ، جاییه برای وول زدن بچه ها، جاییه که پدر و مادرها میتونن به راحتی و با خیال راحت بچه هاشون رو رها کنن تا اونها اونجا قصه کودکانه گوش کنن، بازی کنن، سرگرم بشن و آموزش ببینن! یکی از بهترین راه های آماده سازی کودکان برای مراحل بعدی زندگی استفاده از منابع آنلاین برای یادگیری آنها  است ، اما انتخاب سایت کودکانه مناسب می تواند یک چالش واقعی باشد بنابراین اگر آنچه که به دنبال آن برای کودک خود هستید ، شامل سایت های درجه یکی است که باعث می شود بچه های شما به اندازه کافی باهوش شوند تا مراحل بعدی زندگی موفقیت را کسب کنند ، این منابع عالی را برای سایت کودک خود در نظر بگیرید همچنین تعدادی از بهترین روش های منحصر به فرد برای سایت کودکان وجود دارد که معمولاً در یک سایت معمولی بکار برده نمی شود

 

 

 

شعر حسنی ما یه بره داشت

 

نوزاد ها بعد از تولد صدای مادر خود را تشخیص می دهند و این در حالتی هست که بسیاری از حس ها مانند بینایی و غیره از لحظه تولد فعال نیستند و شنوایی حسی است که نوزاد شما از بدو تولد از آن بهره مند است. کودک تازه متولد شده زمانی که شما برای او شعر کودکانه می خوانید به صدای شما پاسخ می دهد و می تواند به طور واضح صدای شما را تشخیص دهد. ممکن است زمانی که شما شروع به پلی کردن ترانه کودکانه صوتی برای فرزند خود می کنید شاهد هیجان زده شدن او نیز باشید چرا که فرزند شما در تلاش است تا صدا های اطراف خود را بیشتر و بهتر درک کند.
کودک چند ساله می تواند با خواندن ترانه های کودکانه روی صدای خود بیشتر کار کند و به نوعی تمرین صدا داشته باشد . خواندن شعر های کودکانه اعتماد به نفس فرزند شما را بالا برده و باعث می شود به راحتی با دیگران صحبت کنند .
واژگان در ذهن کودک بوسیله خواندن و یادگیری آهنگ کودکانه شاد فارسی افزایش می یابد و این باعث می شود در دوران مدرسه تکلم بهتری داشته باشند .
این که از زمانی که نوزاد شما متولد می شود شروع به خواندن شعر کودکانه برای او کنید تاثیر بسیار مثبتی در روند رشد توانایی شنوایی کودک شما دارد. شما حتی می توانید این کار را به صورت یک برنامه ثابت انجام دهید و به طور روزانه قبل از خواب کودک خود، برای او شروع به خواندن شعر های کودکانه مانند شعر حسنی ما یه بره داشت یا حتی برای کودک خود اقدام به دانلود شعر کودکانه یا آهنگ کودکانه کنید و برای او شعر های کودکانه پخش کنید. حتی می توانید در سن مناسب کودک خود برای او عروسک هایی که مجهز به شعر کودکانه شاد هستند، تهیه کنید.

سایت مناسب برای کودکان ، در مقایسه با سایت بزرگسالان کاملا متفاوت است بر خلاف افراد بزرگسال ، کودکان به دنبال اطلاعات در یک سایت نیستند  معمولا کودکان به دنبال تفریح ​​و یادگیری هستند از جمله می توان به تعامل ، سرگرمی و آموزش  مانند بازی ، فیلم ، معما ، داستان و یا رنگ آمیزی اشاره نمود چگونه می توانید برای کودکان که دائماً به دنبال سرگرمی و رضایت فوری از آن هستند ، سایت مناسب آنها را پیداکنید؟ عملکرد ظریف و پالت رنگی محدود را در یک سایت فراموش کنید  اکنون زمان بزرگ شدن ، روشن تر شدن و جسورانه تر شدن است معمولا کودکان به سایت هایی که دارای اسباب بازی یا بازی های مختلف هستند بیشتر روی می آورند زیرا اینگونه سایت ها می تواند توجه آنها را به خود جلب کرده و آنها را در این سایت کودک به مدت طولانی نگه دارد .سایت وولک با آدرس اینترنتی voolak.com ، می تواند یک نمونه بسیار خوب و موفق در عرصه سایت کودک به شمار برود.

لالایی برادر کوچولو

 

لالایی خواندن از زمان های دور در اکثر جوامع رسم بوده و مادرها از این روش برای آرام کردن و خواباندن کودک خود استفاده می کردند. محققان روانشناسی اعتقاد دارند روش و مکانیزم تاثیرگذاری لالایی برای خواب بر مغز انسان پیچیده است و طبق پژوهش های انجام شده مغز انسان در دوران جنینی و پس از آن به میزان زیادی به آواها و آهنگ ها به ویژه نسبت به ریتم های پیوسته ای مانند ریتم و آهنگ لالایی کودکانه واکنش نشان می دهد و این موضوع در تکامل افزایش رشد شناختی تاثیر زیادی دارد؛ زمانی که پیام ها و قصه های کودکانه در قالب موسیقی و بصورت لالایی کودکانه زمزمه می شود، کودک بیشتر به مضامین آن پی می برد و از موضوع آن لالایی کودکانه لذت می برد.

لالایی ها از جمله ادبیات شفاهی هر سرزمینی هستند؛ چرا که هیچ مادری از روی نوشته و متن لالایی نمیخواند؛ همه مادران بدون آن که بدانند از کجا و چگونه، بلد هستند که لالایی کودکانه بخوانند. انگار که دانستن و خواندن لالایی برای نوزاد از روز نخست در نهاد و سرشت هر زنی قرار گرفته است. لالایی ها از هزاران سال پیش نسل به نسل برای کودکان خوانده و به خاطر سپرده می شوند. قومیت ها و رسوم مختلف، لالایی کودکانه مختص خود را دارند که در ادامه بیشتر درباره آن صحبت می کنیم.

به عقیده بسیاری از محققان در حوزه جامعه شناسی، سنت دیرین لالایی برای کودک و نوزاد، نه تنها رابطه عاطفی میان مادر و کودک را قوی تر می کند و استحکام می بخشد؛ بلکه در تقویت و قدرت یادگیری زبان، افزایش رشد شناختی کودک و مهارت های خوب شنیدن و حتی در مهارت های حرکتی کودک نیز موثر است. آوازهای محلی که اغلب درونمایه داستانی دارند، زمانی که بصورت شعر و موسیقی در می آیند، باعث افزایش شناخت کودک از فرهنگ های مختلف می شوند و برای فرزندان چه در زمان نوزادی و چه در دوران کودکی نوعی هدیه محسوب می شوند. یکی از جالب ترین لالایی هایی که در میان نسل های مختلف محبوبیت فراوانی دارد، لالایی برادر کوچولو می باشد.

سایت مناسب برای کودکان ، در مقایسه با سایت بزرگسالان کاملا متفاوت است بر خلاف افراد بزرگسال ، کودکان به دنبال اطلاعات در یک سایت نیستند. معمولا کودکان به دنبال تفریح ​​و یادگیری هستند از جمله می توان به تعامل ، سرگرمی و آموزش  مانند بازی ، فیلم ، معما ، داستان و یا رنگ آمیزی اشاره نمود چگونه می توانید برای کودکان که دائماً به دنبال سرگرمی و رضایت فوری از آن هستند ، سایت مناسب آنها را پیداکنید؟ عملکرد ظریف و پالت رنگی محدود را در یک سایت فراموش کنید  اکنون زمان بزرگ شدن ، روشن تر شدن و جسورانه تر شدن است معمولا کودکان به سایت هایی که دارای اسباب بازی یا بازی های مختلف هستند بیشتر روی می آورند زیرا اینگونه سایت ها مانند سایت وولک می تواند توجه آنها را به خود جلب کرده و آنها را در این سایت کودک به مدت طولانی نگه دارد .