دنیای قشنگ کودکی

ترسیمی از دنیای کودکان

دنیای قشنگ کودکی

ترسیمی از دنیای کودکان

قصه صوتی کودکانه حیوانات

 

یکی از مهمترین وظایف قصه صوتی کودکانه ، سرگرمی و بازی است. بعضی از آثار ادبی کودکان هیچ پیام اجتماعی مشخصی ندارند ولی به خوبی می توانند بر ذهن کودک تأثیر عاطفی بگذارند و او را سرگرم می‌کنند؛ یعنی ذهنیتی شاد و مفرح برای کودک ایجاد می‌کنند تا از واقعیتی که شاید برای او غمناک باشد، جدا بشود و برای لحظه‌ای در درون دنیایی سیر کند که آن دنیا بتواند او را از آن بار یا فشاری که بر او وارد می‌شود، آزاد کند. در این حالت با نقش سرگرم‌کنندگی داستان کودکانه صوتی روبرو هستیم.

برای ساده تر درک کردن این موضوع کودکی را تصور کنید که در میانه جدال های والدینش گیر افتاده است، هر روز شاهد جر و بحث هایی است که مشخص نمی کند در نهایت منجر به جدایی والدین از هم می شود یا خیر؛ هنر گوش دادن به داستان کودکانه صوتی در این برهه این است که بتواند کودک را از تشنج های روزمره ای که دارد در خانواده تجربه می کند، دور کند. دلیل استفاده از قصه صوتی کودکانه این است که متاسفانه ممکن است والدین فرصت وقت گذاشتن و حتی خواندن داستان کودکانه کوتاه را هم برای فرزند خود نداشته باشند. در این جا حتی 10 دقیقه آزاد گذاشتن ذهن کودک با این سرگرمی های ساده، می تواند لحظات و خاطرات خوشی را در ذهن او ثبت کند.

داستان صوتی کودکانه وظیفه افزایش کارکرد تخیل و خیال پردازی نیز برای بچه ها دارد. با کمک داستان کودکانه همانند قصه کودکانه حیوانات ، کودک می تواند مجموعه تخیلات خود را گسترش دهد؛ این گسترش و توسعه باعث می شود تا کودک از قدرت و نیروی ذهنی خود بیشتر استفاده کند. گسترش قوه تخیل در کودکان با استفاده از قصه صوتی کودکانه به اندازه ای مهم است که در کشور های توسعه یافته و در حال توسعه سرمایه گذاری های وسیعی برای افزایش قدرت تخیل کودکان انجام می دهند. افزایش تولید محتوا در بخش قصه های کودکانه در کشور ها و زبان های مختلف در سراسر دنیا، نشان می دهد که تربیت های غیر مستقیم و تاثیرات هر قصه کودکانه صوتی جدید بر کودکان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

رنگ های روشن به راحتی توجه کودک را برای مدت طولانی به خود جلب می کنند اگرچه انتخاب رنگ یک عامل اصلی در هر نوع سایتی  است ، اما  این امر به ویژه در هنگام انتخاب  یک سایت برای کودکان صادق است ، زیرا رنگ ها تأثیر زیادی بر ذهن کودکان می گذارند  گزینه های رنگی و ترکیبی که احتمالاً هنگام انتخاب یک سایت معمولی رد می شوند ، ممکن است در انتخاب یک سایت برای کودکان مورد استقبال قرار گیرد هنگام انتخاب سایت کودک مانند سایت وولک، بیشتر از رنگ های واضح و پر جنب و جوش برای جلب توجه کودکان استفاده کنید رنگ های اولیه و ثانویه  قرمز ، آبی ، زرد ، سبز ، بنفش و نارنجی همه رنگ های شاد هستند و گزینه های محبوب و طرح های رنگی می توانند شامل همه آنها به علاوه بیشتر نیز باشد از رنگ های پاستیل یا ترکیب با رنگ های اشباع نیز می توانید در انتخاب خود استفاده نمایید زیرا توجه همه کودکان بیشتر به رنگ ها جلب خواهد شد.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد